Maatwerk van Atelier 11


Deze oorstaafjes met inscriptie, een ontwerp van Atelier 11, kreeg ik onlangs van mijn man cadeau voor de geboorte van onze zoon. Het ontwerpersduo uit Antwerpen is zowat onze huisleverancier voor juwelen sinds ze enkele jaren geleden een vierkante verlovingsring voor mij ontwierpen. Hij bestond uit witgoud dat ze zwart hadden gemaakt – en dat er ondertussen weer gewoon uitziet als witgoud – met een zwarte diamant binnenin. Over een ring op mijn maat gesproken: het was helemaal mijn ding. 

Omdat ik een trouwring wilde die ik samen met mijn verlovingsring kon dragen, kwamen we alweer bij Atelier 11 terecht. Ze ontwierpen toen een rond gouden exemplaar met een inscriptie aan de zijkant. Hij past perfect bij de andere ring, en ik draag ze aan dezelfde vinger.


Mijn man, die dacht dat hij een trouwring niet rond zijn vinger zou kunnen verdragen, koos een eenvoudiger ontwerp. De ontwerpers van Atelier 11 zorgden ervoor dat de ring zo zacht gepolijst was dat hij hem nauwelijks zou voelen zitten. Opdracht geslaagd, want de ring is nog geen moment van zijn vinger geweest.

Atelier 11 maakt trouwens niet alleen juwelen op maat. Elk seizoen kan je hun nieuwe collectie ontdekken in de winkel in de Antwerpse Scheldestraat of op de website www.atelierelf.com. Binnenkort geven we je een preview op deze blog!

Atelier 11
Scheldestraat 32
2000 Antwerpen

Labels: , , ,